2011. december 1., csütörtök

Féktárcsa csere. Audi B5 S4 Quattro Avant.

Ott kezdem, hogy ráfért... Meg ha már itt a téli kerék ideje, akkor ne már csak úgy leveszem felteszem, abban semmi kihívás nincsen. De mindenféle sza...t nem szerelek bele, de nem is tuningolom, szóval marad mindenből az eredeti minőség, eredeti mérettel.  Jó az, nekem nem kevés. Meg had legyen már egy autóm, amiről elfogadom, hogy gyárilag is jó (mert jó) és nem kell rajta semmit tökéletesíteni.

Ez egy hátsó fék távolról.

Hátsó fék közelebbről. 

Igazán rosszul néz ki. Na jó, mondjuk azt, hogy teljesen elkopott!




Kerék lekerült, kezdődhet a szerelés!

Kézifékes féknyereghez, nem árt ha van dugattyú visszahajtó szerszám.


A kerékagyon a féktárcsa felfekvő felületének tisztítása fontos, a féktárcsa korrekt felfekvése miatt. Egyszerűbben, ha rozsdás marad, nagy eséllyel ütni fog a fék.

A különbséget zongorázni lehet.



Sokkal jobban néz ki. Az új az nem csak jobb, de szebb is :)


De nem csak hátul van fék a kocsin, jöhet az eleje...


Hoppá, egy kiszakadt féltengely gumi. Nyugi, meg lett csinálva. Ezt a sztorit, majd a féltengelynél fogom megírni, megérdemel egy külön bejegyzést. Itt most csak a fékre koncentrálok ;)

Kezdődhet a szétszerelés...



Ez is rozsdás...

Jöhet a drótkorong!

Kevés lett, valami durvábbra vágyik a drága...


A rozsdás felületet, fel kellett köszörülni, a tökéletes végeredmény érdekében.

Különbségek itt is vannak...



Elöl, nem kellettek a komoly célszerszámok, a dugattyút kézzel vissza lehetett nyomni.


És végre elöl is elkészültem.

Pár nap közlekedés után, szépen kezd összekopni a fék. Érezhetően jobban adagolható, és egyáltalán nem üt a fékpedál. Azt hiszem télen a jó fék egy jó téli gumival, verhetetlen páros :)

1 megjegyzés: