2011. november 4., péntek

És reggelre lőn szmogriadó!

És megint valami nem jó. Nem jó, hogy hiába van modern autóm (na nem vadi új, azoktól kiráz a hideg) a magyarisztáni bürokrácia olyan sikeresen vette az uniós környezetvédelmi normákra történő átállást, hogy a különben Svájci piacra gyártott jó Audi kocsim amúgy kék környezetvédelmi matricát igénylő besorolását simán a piros matricás szabályozatlan katalizátoros Lada Szamarák közé sorolta. Mikor a vizsgán ezért nyavalyogtam, szóltak, csend legyen! Az írás az írás, azt a mindenható hű földi szolgái alkották, azon íróasztalok mögött, amelyek előtt állva a bosszús polgárnak sokszor támad kedve asztalt borogatni. Aztán eljővén a lehetősége a változtatásnak. Szóval ha megyek és kérvényezem, akkor aztán, még az is lehet, hogy nem sok pénzért, pár nap sorban állás, és ülés után simán megkaphatom én azt a szép kék matricát. Nem szántam rá időt. Pedig jött a 2010 tele, de valahogy nem volt szmogriadó, vagy azon a pár napon nem mentem autóval, nem tudom, de nem okozott gondot. Na majd 2011, a terv, hogy lesznek az autó papírjaiban változások november körül, na majd akkor egy kalap alatt elintézem. Ja azt azért nem árt tudni, hogy 2011 januárjától, már nem kell nyavalyogni a jó besorolásért, simán kötelezően adatlapra vizsgázik a kocsi, és van 15 napod, hogy elintézd az okmányirodában ha a korábban általuk elcseszett rossz besorolásod van. De nekem csúszik a novemberi intézkedés, 2012 februárban úgy is vizsga, na majd akkor aztán mindenképpen, de csak belecsúsztam a szarságba. 2011. november 04, azért egy nem is annyira csúnya reggelen bemondják a keményet a rádióban, fekete és piros matricás autók nem közlekedhetnek. Na annyira nem gáz, hiszen miért is kell nekem az autó? Mert a munkába eljutni simán tudok BKV-val, de aztán a mindennapos szaladgálásaimat kb. 4 nap alatt intézném el tömeg közlekedve, plusz  biztosan nem a hátamon cipelném a lassan aktuális téli gumizásra a kerekeket, szerintem a taxi elég drága mutatvány lenne, ja és este gyerek edzéséről elhozni a pont egy kombi csomagtartónyi hoki felszerelését, a város pontosan átellenes végéből. Szóval igen, ezt a napot meg a hétvégét kibekkelem valahogy asszony autójával, de aztán azonnal intézkedem, mert annyira utálnám a közegnek magyarázni, hogy a kocsi fasza, a kipufogó gázát rendesen receptre írják fel a tüdő szanatóriumok, és hogy nem én basztam el a papírmunkát, hanem az okosok, de amilyen a formám ezt mosolyogva végighallgatná, majd produkciómat jutalmazná, egy vaskos büntetéssel, és még halkan el is mormogná elbúcsúzásunk után, hogy ezek az Audisok mindig ki akarják magukat dumálni. Azt hiszem ki is dühöngtem magam. De miért nem lettem nyugodtabb?
Ja, mert eszembe is jutott még valami. Ugye mifelénk régi rozsdás dolgok lesznek jobbak, a mai igényeknek jobban megfelelők. Nos egy öreg, de alapvetően műszakilag jó karban lévő autó más, mai, modernebb motorra történő aggregát cseréjét sok minden beárnyékolja hivatali szinten, de nekem a legjobban szemet szúró, hogy az autó környezetvédelmi besorolása, nem változik pozitív irányba, az amúgy kedvezőbb besorolású motor beépítésétől. És erre volt a mondás, hogy a besorolás, az nem a motorra szól, hanem a gépkocsi egészére. És elkezdtem ezt nem érteni, mikor alánéz az ember egy nagyszerű Opel alapokon nyugvó 2006-os Chevrolet autónak, jó besorolással, akkor a lengőkaroktól a váltóig, miért köszön vissza egy 1986-os Opel Ascona? Nekem úgy tűnik, hogy van egy mondjuk időtálló konstrukció, modernebb formavilággal, és egy mai normáknak megfelelő motorral. Akkor hol a különbség? Ja, hogy azt nagy sorozatban autógyár állítja elő, a mi megoldásunk, pedig csak pár fanatikus megbízhatóságra, modernségre, tisztább, gazdaságosabb üzemeltetésre való törekvése? Nekem ez nagyon hasonlít az egy darazsat agyoncsapunk, száz elől már azt sem tudjuk, hova fussunk szemlélethez.

Ui.:
És még az estét sem kellett megvárni, kiderült, hogy elhamarkodottan, szakszerűtlenül, jelentették be a szmogriadót, és persze mindenkitől elnézést akit legyűrtek a rendőrök egy kellemes hangzású 100.000Ft-os büntivel. Magyarisztán, téged így nem szeretlek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése